ΥΠΕΡΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣ - TURBO
- Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- Διαβάστηκε 5757 φορές
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Τι είναι το Τούρμπο
Τούρμπο είναι ένα εξάρτημα που υπάρχει σε πολλούς κινητήρες το οποίο τον κάνει να δουλεύει πιο "έντονα", χαρίζοντας του έτσι καλύτερες επιδόσεις.
Αποτελείται από δύο "σαλίγκαρους" όπου ο καθένας έχει μία φτερωτή στο εσωτερικό του και αυτές οι δύο συνδέονται μεταξύ τους με έναν άξονα.
Στον 1ο εισέρχονται με ταχύτητα τα καυσαέρια έπειτα από την καύση του κινητήρα και την αναγκάζουν να περιστραφεί με μεγάλη ταχύτητα. Καθώς περιστρέφεται η πρώτη τότε, μέσω του άξονα που συνδέονται εξαναγκάζεται σε περιστροφή και η δεύτερη.
Ο ρόλος της δεύτερης φτερωτής είναι να εισάγει περισσότερο αέρα μέσα στον θάλαμο καύσης.
Έτσι λοιπόν, αφού ο θάλαμος καύσης γεμίζει με περισσότερο αέρα (άρα και οξυγόνο) τροφοδοτείτε και με περισσότερο καύσιμο, οπότε γίνεται πιο έντονη καύση μέσα του, άρα αυξάνει η ισχύς του.
Έτσι πολύ απλά, με το τούρμπο "υπερλειτουργεί" ο κινητήρας αυξάνοντας έτσι τις επιδόσεις του.
Πώς καπνίζεται το Turbo;
Η θέση του turbo είναι αμέσως μετά την πολλαπλή εξαγωγής ταν καυσαερίων, όσο το δυνατόν πιο κοντά στον κινητήρα. Τα εισερχόμενα σε αυτό καυσαέρια εσωκλείουν μόρια άνθρακα (κατάλοιπα της καύσης), τα οποία προσκολλούνται στα τοιχώματα του Turbo και στην φτερωτή του, αλλάζωντας έτσι την γεωμετρία τους και το βάρος τους.
Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα την μείωση της απόδοσης του turbo και κατά συνέπεια την μείωση της ισχύος του κινητήρα. Αν οι επικαθίσεις άνθρακα γίνουν πολλές, τότε το turbo κινδυνεύει να καταστραφεί.
Πώς Ξεκαπνίζεται το Turbo;
Με την εφαρμογή CarbonOff, ο συσσωρευμένος στο εσωτερικό του υπερτροφοδότη άνθρακας αποβάλλεται, βοηθώντας έτσι στην αυξημένη μακροζωία του εξαρτήματος, στην ανάκτηση των επιδόσεων και στην μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.