ΕΜΒΟΛΑ - ΠΙΣΤΟΝΙΑ
- Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- Διαβάστηκε 6305 φορές
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Οι περισσότεροι κινητήρες έως και 2.000 cc έχουν 4 πιστόνια, Οι μεγαλύτεροι έχουν 6, 8, 10 ή και περισσότερα πιστόνια, τα οποία κινούνται παλινδρομικά πάνω και κάτω, το καθένα μέσα σε έναν δικό του κύλινδρο. Η περιοχή πάνω από το πιστόνι ονομάζεται θάλαμος καύσης και στο μέρος αυτό αναφλέγεται το μείγμα καυσίμου-αέρα με την βοήθεια ενός σπινθήρα που προκαλείται από το μπουζί. Από την κάτω μεριά βρίσκεται ο θάλαμος του στροφαλοφόρου άξονα, ο οποίος είναι γεμάτος λάδι.
Τα πιστόνια είναι κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου και είναι σχεδιασμένα έτσι ώστε η πλαϊνή τους επιφάνεια να μην εφάπτεται με τα τοιχώματα του κυλίνδρου στον οποίο κινούνται κατακόρυφα. Πάνω σε κάθε έμβολο υπάρχουν 3 δαχτυλίδια τα οποία έχουν ως στόχο να κρατήσουν το λάδι έξω από τον θάλαμο καύσης. Μέσα στο θάλαμο, δεν πρέπει να υπάρχει τίποτε άλλο εκτός από το εύφλεκτο μείγμα αέρα-καυσίμου.
ΠΩΣ ΚΑΡΒΟΥΝΙΑΖΕΙ ΤΟ ΠΙΣΤΟΝΙ
Το μείγμα που αναφλέγεται και καίγεται στο εσωτερικό του κινητήρα δημιουργεί κατάλοιπα λόγω του ότι η καύση ποτέ δεν είναι "τέλεια". Έτσι δημιουργούνται επικαθίσεις στο εσωτερικό του θαλάμου καύσης και κατά συνέπεια πάνω στη κεφαλή των εμβόλων.