Menu
ΚΥΚΛΟΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ WLTP

ΚΥΚΛΟΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗΣ WLTP

Ο κύκλος μέτρησης της κατανάλωσης και των ρύπων στα καινούργια αυτοκίνητα έδειχνε απαρχαιωμένος και τις περισσότερες φορές προέκυπταν σημαντικές αποκλείσεςις μεταξύ των καταναλώσεων που ανακοίνωναν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα μοντέλα τους, με τις πραγματικές καταναλώσεις στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Από τον Σεπτέμβριο του 2017, έλαβαν έγκριση τύπου τα πρώτα αυτοκίνητα βάση του κύκλου μέτρησης WLTP "Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure", μία νέα πιο ρεαλιστική διαδικασία δοκιμών για την μέτρηση της κατανάλωσης καυσίμων και εκπεμπόμενων ρύπων.

fuel meter 311685 1280

Ο νέος κύκλος μέτρησης κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων WLTP είναι γεγονός και από τον Σεπτέμβριο του 2018 όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υποχρεούνται να μετρούν πλέον τις καταναλώσεις και τις εκπομπές ρύπων όλων των νέων μοντέλων που παρουσιάζουν με βάση τον νεότερο αυτό κύκλο μέτρησης, αντικαθιστώντας τον προηγούμενο κύκλο μέτρησης NEDC.

Ο στόχος του νέου αυτού κύκλου μέτρησης είναι να πλησιάσουν στα πραγματικά νούμερα που βλέπουν οι οδηγοί οι καταναλώσεις καυσίμου και οι εκπομπές ρύπων που ανακοινώνουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες για τα μοντέλα τους. Παράλληλα, έχουν συμπεριληφθεί δύο νέες μετρήσεις ρύπων, η μέτρηση των εμπομπών NOx και η μέτρηση των εμπεμπόμενων μικροσωματιδίων, σε όλα τα νέα μοντέλα που πληρούν τα νέα πρότυπα ρύπων Euro 6c, Euro 6d-TEMP και Euro 6, το WLTP.

 Η εισαγωγή του κύκλου οδήγησης WLTP έχει ως αποτέλεσμα τη δημοσίευση αυξημένων τιμών κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων από τις αυτοκινητοβιομηχανίες, ωστόσο οι τιμές αυτές είναι πιο κοντά στις πραγματικές.

Ας δούμε όμως τον τρόπο με τον οποίο γίνονται αυτά τα νέα τεστ, ποιες είναι οι διαφορές μεταξύ παλαιού και νέου κύκλου μέτρησης, σε ποιες ταχύτητες πραγματοποιούνται και κατά πόσο πλησιάζουν τις πραγματικές συνθήκες οδήγησης.

Κύκλος Δοκιμών

Περιβάλλον δοκιμών

Χρόνος δοκιμών

Απόσταση

Μέση ταχύτητα

Μέγιστη ταχύτητα

Θερμοκρασία περιβάλλοντος

Κύκλος μέτρησης NEDC 2 φάσεις

66% εντός πόλης,

34% εκτός πόλεως

20 λεπτά 11 χιλιόμετρα 34 km/h 120 km/h 20o C-30o C
Κύκλος Μέτρησης WLTP 4 φάσεις (με χαμηλή, μέτρια, υψηλή, πολύ υψηλή ταχύτητα)

52% εντός πόλης,

48% εκτός πόλεως

30 λεπτά

23,

25 χιλιόμετρα

46.5 km/h 131 km/h 23o C, διόρθωση στους 14o C για τις εκπομπές CO2

Είναι άμεσα κατανοητό, ότι στον κύκλο WLTP η μέση ωριαία ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι 46.5 km/h, με την ανώτατη τελική του να φθάνει τα 131 km/h. Εάν σε αυτό προστεθούν και οι 4 φάσεις δοκιμών με διαφορετικές ταχύτητες που πραγματοποιείται το τεστ, καταλαβαίνουμε ότι ο νέος κύκλος μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων είναι πιο ρεαλιστικός και φέρνει πιο κοντά στις πραγματικές συνθήκες οδήγησης την όλη διαδικασία μέτρησης.

road 2260013 1920

Facebook Twitter Google+ Pinterest
Τελευταία τροποποίηση στιςΤετάρτη, 20 Μαρτίου 2019 12:23
(1 Ψήφος)
×
×

Log in