ΒΑΛΒΙΔΕΣ
- Ο ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
- Διαβάστηκε 24985 φορές
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Σε τι χρησιμεύουν
Ο σκοπός των βαλβίδων είναι, ανοιγοκλείνοντας την κατάλληλη στιγμή, να εισάγουν στον κύλινδρο το μείγμα αέρος - βενζίνης (ή μόνο αέρος στους κινητήρες άμεσου ψεκασμού), επιτρέποντας έτσι την πλήρωση του θαλάμου καύσης και να εξάγουν τα καυσαέρια που παράγονται κατά την καύση.
Διαχωρίζονται σε δύο κατηγορίες: στις βαλβίδες εισαγωγής και στις βαλβίδες εξαγωγής.
Επί πλέον οφείλουν να εξασφαλίζουν μια τέλεια ισορροπία και αντοχή κατά την διάρκεια της εκρήξεως (στιγμή καύσεως), καθώς εκείνη την χρονική στιγμή κλείνουν και έτσι επιτυγχάνεται ο επιθυμητός λόγος συμπίεσης.
Οι βαλβίδες είναι ένα από τα βασικά εξαρτήματα για την απόδοση όλης της μηχανής, απόδοση που εξαρτάται ακριβώς απ' τις συνθήκες λειτουργίας τους.
Αν αυτές δεν λειτουργούν τέλεια, η μηχανή ταλαιπωρείται σημαντικά.
Την κίνησή τους αναλαμβάνει ο εκκεντροφόρος άξονας ο οποίος φέρει συγκεκριμένα έκκεντρα που ανοιγοκλείνουν τις βαλβίδες με την βοήθεια ελατηρίων ή υδραυλικών μηχανισμών. Ανάλογα με την αρχιτεκτονική του κινητήρα το σύνολο των βαλβίδων σε ένα κινητήρα διαφέρει. Οι 8βάλβιδοι ολοένα και λιγοστεύουν στους 4κύλινδρους κινητήρες καθώς έχουν κυριαρχήσει οι 16βάλβιδοι.
Αυτανάφλεξη
Η αυτανάφλεξη του μίγματος προκαλεί το γρήγορο κάψιμο της βαλβίδας. Το φαινόμενο αυτό μπορεί να δημιουργηθεί από διάφορες αιτίες, μία αυτές είναι τα κατάλοιπα καρβουνίλας που κατακάθονται στην κεφαλή του εμβόλου ή στο εσωτερικό της κεφαλής (καπάκι) της μηχανής.
Όταν η καρβουνίλα αρχίζει και γίνεται έντονη, αρχίζουν τα προβλήματα στην λειτουργία του κινητήρα. Τα συμπτώματα είναι το ασταθές ρελαντί (όταν είναι κρύο αρχικά και συνεχόμενα όταν αυξάνεται η καρβουνίλα), η υστέρηση και τα κομπιάσματα στο πάτημα του γκαζιού, η μείωση της ισχύος και η αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου.